Zoek foto’s uit Indie

Forum Forums Restricted content Ik zoek informatie over… Zoek foto’s uit Indie

Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 16 total)
  • Author
    Posts
  • #2858
    rbodouxRené Bodoux
    Participant

    Ik heb een probleem, dat ongetwijfeld meer mensen uit Indië zullen hebben. Onze families zijn behoorlijk getroffen door oorlogsgeweld en de daarop volgende periode van de bersiap. Van de uitgebreide verzameling foto’s en foto-albums van mijn moeder en vader is door oorlogshandelingen weinig overgebleven. Eigenlijk niet meer dan in de hand gedragen heeft kunnen worden. Ik mis dus erg veel foto’s uit de periode voor 1942 en vooral die van voor 1918. Al jaren probeer ik te zoeken naar de foto’s van mijn oma Abatar, mijn opa Richard Fortuné Bodoux en die van de families Oertel en Damwijk. Ik ben bang dat de meeste foto’s zijn verdwenen of misschien vernietigd. Maar ik blijf hopen. Momenteel zoek ik een foto of een achtergrondverhaal van mijn overgrootvader Robbertus van Stigt (1831-1891), die getrouwd was met Caroline/Karolina van Kuilenburg (1839-1908). Hij kwam uit Nederland, was hoefsmid en begon in Semarang een hoefsmederij, annex verhuurbedrijf van koetsen en rijtuigen. Later zie ik dat hij ook koetsen en dergelijk fabriceert. Via de uitstekende krantenzoekpagina van de KB kwam ik talloze advertenties tegen van zijn bedrijf. Ik heb er eentje bijgevoegd. Ook heeft hij gelukkig de geboorten en overlijdens van zijn zestien (!) kinderen per advertentie medegedeeld. Een aantal malen verhuisde hij zijn stalhouderij c.a. van “achter het 5e battallion”, via “achter de Gymnastiekzaal”naar de Komediestraat en uiteindelijk naar de Oosterwalstraat. Daar had hij in 1890 ook een café “de Gezelligheid” Ik kan echter van zijn nering geen foto’s vinden en ook geen inhoudelijke beschrijving. Ik bezit diverse boekje over Semarang, maar de Oosterwalstraat staat er niet in. Zou er iets als “Semarang in oude ansichtkaarten” bestaan? Ik heb gemaild naar het KIT in Amsterdam met de vraag of ik daar mocht zoeken, maar krijg zelfs geen antwoord terug. Misschien dat ik in het forum van de IGV respons krijg. Concreet: Wie weet waar ik een dergelijke foto of foto’s moet zoeken? Overigens kan ik geïnteresseerden zijn genealogische gegevens mailen. Met groet en mijn complimenten voor de mooie site!

    Attachments:
    #2860
    dmdecalonneDennis de Calonne
    Participant

    Veel oude ansichtkaarten wisselen internationaal van eigenaar via eBay(.com).
    Daar kun je ook een zoekopdracht opslaan, zodat je mail krijgt zodra er items zijn toegevoegd die voldoen aan je zoekopdracht (in casu: Semarang of Oosterwalstraat).
    Zelf heb ik daar ook eens een van de poort van het DeCa-park (vernoemd naar en jarenlang uitgebaat door familielid Jules Francois de Calonne) gevonden, maar helaas, het item was niet meer beschikbaar 🙁

    #2865
    robdumasRob Dumas
    Participant

    Beste René,
    Via google maps kom ik bij het zoeken op Oosterwalstraat Semarang op de volgende link:
    http://maps.google.nl/maps/ms?ie=UTF8&t=h&oe=UTF8&msa=0&msid=207811492336688178121.0004a51b3ccff6ba712ec

    Groet,
    Rob Dumas
    lid088

    #2866
    rbodouxRené Bodoux
    Participant

    Hallo Rob,

    Bedankt voor je reactie. Ik kende de link naar Semarang archives. Heb daar ook gezocht, maar niets kunnen vinden. In hun internet collectie zit geen foto van de Oosterwalstraat. Zoek ook regelmatig op Ebay, maar ook daar tidak adah. Ik blijf zoeken!

    #3017
    Anonymous
    Guest

    Giselem,Ficamos muito felizes pelo seu inretesse tanto pelo trabalho da Flavya Mutran quanto pelo fazer fotogre1fico em si. Mas ne3o trabalhamos com cursos de fotografia.Pore9m vamos encaminhar a sua mensagem para a artista e tambe9m lhe indicar a procurar a que trabalha com diferentes fazeres que envolvem a fotografia.Aproveite tambe9m e venha nos visitar.Abe7.Adriele Silva da Silva

    #3021
    Anonymous
    Guest

    LOL man tādas kastes ir skolā. Visa mana skola ir tā suacamā Eko skola . Mēs vācam makalatūru šādās kastēs. Mūsu klases zēni nesa makalatūru un nolēma palēkās pa miskastēm kur jāmet makalatūra

    #3026
    Anonymous
    Guest
    #3036
    Anonymous
    Guest

    I just want car insurance rates blog. very tremendous your . your certainly writings. and to sharing Bless you am to Almost to that I liked site. car insurance quote blog tell You you want blogs have I’m new website absolutely your bookmark certainly for

    #3171
    Anonymous
    Guest
    #3173
    Anonymous
    Guest
    #3174
    Anonymous
    Guest
    #3181
    Anonymous
    Guest
    #3184
    Anonymous
    Guest
    #3190
    Anonymous
    Guest
    #3204
    Anonymous
    Guest
Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 16 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.