Zoektocht naar mijn Indonesische overgroot ouders Mas Wongsodimedjo

Forum Forums Restricted content Zoektocht naar mijn Indonesische overgroot ouders Mas Wongsodimedjo

Viewing 1 post (of 1 total)
  • Author
    Posts
  • #44461

    Mijn overgrootmoeder Gijem geboren op 12-9-1883 in Soerakarta heb ik in mijn jeugd goed gekend. Haar korte affaire met een Nederlands man leverde mijn opa Bart Henninger (overleden in Thailand tijdens de Japanse bezetting) op die trouwde met Jeanne Herman. Ze kregen 8 kinderen waaronder mijn moeder en kwamen in 1946 naar Nederland. De Nederlandse verwekker van mijn opa verdween uit beeld en liet Gijem zwanger en wel aan haar lot over.
    Na veel zoeken ben ik wel achter zijn naam etc. gekomen (de biologische vader van mijn opa Bart). Gijem trouwde later met E. Flohr en werd omgedoopt naar Louise Flohr.
    Ik ben nu op zoek naar de ouders en zo mogelijk voorouders van Gijem en weet dat haar vader Dikin Mas Wongsodimedjo uit Soerakarta is en haar moeder Soemirah Mbok Wongsodimedjo (ik heb begrepen van een zekere Javaanse adel). Kan iemand mij adviseren hoe verder te gaan (of niet als dat onmogelijk is). Ik heb de bekende IGV on-line bestanden bekeken/open archieven/roosje roos/ maar die zijn beperkt en weet niet hoe kansrijk en waar nog andere bronnen te raadplegen zijn. Groet en dank alvast, Martin Andriessen

Viewing 1 post (of 1 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.