Reply To: Bois d’Enghien
Forum › Forums › Restricted content › Ik zoek informatie over… › Bois d’Enghien › Reply To: Bois d’Enghien
Dag M.,
Zij ligt begraven te Soerabaja, begraafplaats Peneleh, vak A, straat 4 Oost, graf B 3321 (bron: Bronnenpublikatie IGV deel 10, pag. 35). De plaatsaanduidingen van het graf zijn volgens genoemde bronnenpublicatie.
Zij deelt dit graf o.a. met Adolf Bois d’Enghien en zijn tweede echtgenote Wilhelmina Louise van Zutphen.
Ik ben overigens wel benieuwd wat er in de geboorteakte van je oma staat. Ik neem aan dat in elk geval haar moeder Jeanne Caroline Rosbak werd genoemd. Ik maak uit je bericht op dat in haar geboorteakte de naam van de vader onvermeld bleef.
Interessant in dit verband is de huwelijksakte van JC Rosbak met Bd’E. Daarin zou gestaan kunnen hebben dat de echtelieden tevens een dochter erkenden die dan door het huwelijk werd gewettigd. Het huwelijk vond plaats te Soerabaja op 4 juli 1922. Het huwelijksregister (hoofd- en bijregister) voor dat jaar is door de mormonen verfilmd (filmer. 1357837 item 7 blijkens informatie verschaft door Leo Janssen, https://igv.nl/wp-content/uploads/2018/03/soerabh.html).
Vriendelijke groet,
Roel
(roeldeneve@kpnmail.nl)