Bois d’Enghien

Viewing 5 posts - 16 through 20 (of 20 total)
  • Author
    Posts
  • #10919
    DennisWeb master
    Participant

    Dag M.,

    Begraafplaats Peneleh, vak A, Straat 4 Oost, graf B 3321 (nummering volgens Bronnenpublikaties IGV deel 10).

    Vriendelijke groet,
    Roel.

    #10928
    MvanMeijelMvanMeijel
    Participant

    Beste Roel,

    Ontzettend veel dank voor je reacties en zeer waardevolle informatie.
    In onze familie zijn we al jarenlang op zoek naar meer info over Bois d’Enghien.
    Mijn oma is een dochter van Jeanne Caroline Rosbak en (naar grote waarschijnlijkheid) Jean François Ghislain Bois d’Enghien.

    Meer dan dat wisten we niet, want mijn oma heeft het hier nooit over gehad. Voor ons dus een heel mysterie van hoe en wat.
    Mijn oma is geboren in 1920 en overleden in de jaren 80. Op het geboortebewijs staat ook dat Jean Francois Ghislain Bois d’Enghien aanwezig was bij geboorte oid.
    Hij zou klerk bij de belastingen zijn geweest. Echter is mijn oma opgegroeid zonder haar ouder(s) en ook uiteindelijk in NL terecht gekomen.

    In 2015 begon ik mij te interesseren in genealogie en ging ik op zoek naar meer informatie (en ik vond het erg jammer dat ik niet verder kwam dan de ouders van mijn oma). Vandaar ook mijn verzoek van jaren geleden of iemand mij meer kon vertellen over J. F. G. Bois d’Enghien. Ik kwam in documenten online tegen tot mijn grote verbazing dat J.F.G. Bois d’Enghien en Jeanne Caroline Rosbak in 1922 waren getrouwd! Ik weet niet of dit gebruikelijk was in die periode? Dit vind ik heel apart.

    Ik had na mijn geposte bericht op dit forum niet meer gekeken naar reacties. Ik had eigenlijk ook geen reacties verwacht. Maar ik ben zo bij met deze info. Ik zag een aantal dagen geleden dus reacties die in 2015 waren geplaatst.

    Ik zag ook dat je in je bericht van 13 sept. 2015 bijlagen had gevoegd. Ik snap uiteraard dat die niet meer geopend kunnen worden. Zou je ze nogmaals kunnen bijvoegen in een reactie? En heb je meer info over Bois d’Enghien?

    Volgens mij vraag ik om heel veel, maar ik ben echt heel enthousiast om meer te weten.

    Alvast heel erg bedankt en nogmaals bedankt voor de reeds gedeelde info!

    Vriendelijke groet,
    Maartje van Meijel

    #10930
    DennisWeb master
    Participant

    Dag M.,

    Zij ligt begraven te Soerabaja, begraafplaats Peneleh, vak A, straat 4 Oost, graf B 3321 (bron: Bronnenpublikatie IGV deel 10, pag. 35). De plaatsaanduidingen van het graf zijn volgens genoemde bronnenpublicatie.
    Zij deelt dit graf o.a. met Adolf Bois d’Enghien en zijn tweede echtgenote Wilhelmina Louise van Zutphen.

    Ik ben overigens wel benieuwd wat er in de geboorteakte van je oma staat. Ik neem aan dat in elk geval haar moeder Jeanne Caroline Rosbak werd genoemd. Ik maak uit je bericht op dat in haar geboorteakte de naam van de vader onvermeld bleef.
    Interessant in dit verband is de huwelijksakte van JC Rosbak met Bd’E. Daarin zou gestaan kunnen hebben dat de echtelieden tevens een dochter erkenden die dan door het huwelijk werd gewettigd. Het huwelijk vond plaats te Soerabaja op 4 juli 1922. Het huwelijksregister (hoofd- en bijregister) voor dat jaar is door de mormonen verfilmd (filmer. 1357837 item 7 blijkens informatie verschaft door Leo Janssen, https://igv.nl/wp-content/uploads/2018/03/soerabh.html).

    Vriendelijke groet,
    Roel
    (roeldeneve@kpnmail.nl)

    #11009
    alansAd Lans
    Participant

    Hoi M.,
    zij is op 14-01-1927 in Soerabaja begraven.
    Groet Ad Lans

    #11010
    alansAd Lans
    Participant

    Ik zie nu dat Roel al antwoord gegeven heeft.
    Ik had pagina 2 nog niet bekeken ????.
    Neem mij niet kwalijk. Groet Ad

Viewing 5 posts - 16 through 20 (of 20 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.