Reply To: Wolff/Gouijn in Batavia (ca. 1790)

Forum Forums Restricted content Ik zoek informatie over… Wolff/Gouijn in Batavia (ca. 1790) Reply To: Wolff/Gouijn in Batavia (ca. 1790)

Dat Jacob een zoon van Isaac was blijkt uit het testament van Isaac uit 1764 (zie de index Oost-Indische testamenten op Nationaal Archief).
Ik vermoed ook dat deze Isaac (o.a. resident te Jambi, later boekhouder te Cheribon) een zoon was van Isaac Gouijn en Johanna Pepinxter, want hij noemt ook zijn nicht Steufhaas in zijn testament.
De familie Pepinxter (Pepingster etc.) komt in de zeventiende eeuw in Dordrecht en Leiden voor.

Ik ben zelf een afstammeling van Johannes Pieter Wolff (geboren ca. 1796/8, waarschijnlijk te Batavia), waarvan ik de ouders niet met zekerheid weet, maar ik heb een sterk vermoeden dat hij een zoon was van de bovengenoemde Johannes Wolff en diens (hierboven niet genoemde) tweede vrouw Jaiema (gedoopt als Johanna Elizabeth van Batavia). Zij hadden in ieder geval een dochter Johanna Louisa (geb. 1794), en ook (niet aangetroffen in de hervormde doopboeken) Johanna Elizabeth (x Johan Pieter Seena) en Maria Saphira (x Hendrik Pieter Seena). Mogelijk hoort ook Louisa (x Pieter Jacobus Lapré) hierbij. Johannes Pieter vertrok later naar de omgeving van Djoewana (Joana), waar de familie van Willem Henricus Wolff (halfbroer van zijn vermoedelijke vader) woonde.