Reply To: Mijn DNA laten onderzoek via My Heritage
Forum › Forums › Restricted content › Indisch DNA › Mijn DNA laten onderzoek via My Heritage › Reply To: Mijn DNA laten onderzoek via My Heritage
Via onze voorouders en onze ouders krijgen wij allemaal een pakketje genen (erfelijk materiaal) toebedeeld, maar het pakketje genen dat aan een ieder is toebedeeld omvat niet de genen van alle voorouders. Jij kunt een pakketje erfmateriaal hebben gekregen waarin het erfelijk materiaal (genen) van jouw Franse over-overgrootvader (in de vrouwelijke lijn) niet is opgenomen, maar een broer of zus van jou kan wel in het pakketje erfelijk materiaal dat hij of zij heeft grekegen genen hebben geërfd van die Franse voorouder. Jij zou dus je broers en zusters kunnen vragen om ook een DNA test via My Heritage te laten doen. My Heritage heeft van tijd tot tijd DNA testen tegen verlaagde prijs te koop, bijv. 1 DNA test voor de prijs van 49 euro. Wacht tot er weer een actie is van My Heritage waarin DNA testen tegen verlaagde prijs worden aangeboden, dat kan gebeuren mogelijk in de tijd van Pasen of Kerst.
De term ‘Engels’ in de DNA uitkomst van My Heritage omvat niet alleen personen van Engelse, maar ook van Nederlandse, Vlaamse, Duitse en Franse etniciteit, omdat de genen van Engelsen, Vlamingen, Duitsers en Fransen kennelijk veel overeenkomen.
Dus de genen van jouw Franse voorouder kunnen zijn meegenomen onder de term ‘Engels’ in de uitkomst van jouw DNA test via My Heritage.
Indien je een gedetailleerder overzicht van de uitkomst van jouw DNA onderzoek wilt hebben, dan kun je het resultaat van jouw DNA onderzoek uploaden naar Gedmatch, zie https://fiom.nl/kenniscollectie/internationale-dna-databanken/informatie-over-dna-databanken/gedmatch
Je moet je eerst inschrijven bij Gedmatch. Daarna volg je de uitleg op hun website. Alles wijst zich bijna als vanzelf !
Hopelijk krijg je via Gedmatch een uitkomst van jouw DNA uitslag die duidelijker is.
Mocht ik hierboven iets niet helemaal juist hebben uitgelegd, dan hoop ik dat andere leden van dit forum mijn fout(en) hier verbeteren.
Met vriendelijke groet,
Rob Dumas
- This reply was modified 3 years, 9 months ago by Rob Dumas.