Reply To: Johann Christoph Schmidt/Johan Christoffel Smith
Forum › Forums › Restricted content › Ik zoek informatie over… › Johann Christoph Schmidt/Johan Christoffel Smith › Reply To: Johann Christoph Schmidt/Johan Christoffel Smith
Om met de jongste te beginnen. Casper Joseph Smith, geboren 1837 is een zoon van Joseph Nicolaas Smith en zijn Inl. vrouw Watie. Dit wordt bevestigd door de gegevens uit zijn stamboek. http://hdl.handle.net/10648/0edf71f7-54bf-063d-cfa9-52d4f36d902c
Of Joseph Nicolaas Smith een zoon is van Johan Christoffel Smith, geboren 1800, heb ik nergens bevestigd gezien. Er is nog een Johan Christoffel Smith die in principe aanmerking komt. Johan Christoffel Smith geboren ca. 1819. Joseph Nicolaas Smith, geboren 1817 lijkt me echter geen zoon van Johanna Francina Hedricht. Zij is pas 1820 getrouwd met Johan Christoffel Smith, geboren 1800.
Of Johan Christoffel Smith, geboren 1800 een zoon is van Casper Joseph Smith, geboren 1756 kan ik ook niet door originele documenten bevestigd zien. Het lijkt me wel aannemelijk omdat zijn graf dicht ligt bij de graven van Maria Frederica Smith (zus) en Johannes Albertus Smith (broer). Zie de IGV publicatie GHG1GRAF.PDF. Biologisch gezien kan het ook nog net omdat op 31-5-1800 zijn moeder Anna Albertina Coenraad 40 jaar oud was. Hopelijk heeft Bob Smith meer gegevens.