HANDLEIDING | Wat is er door de Mormonen verfilmd?
Forum › Forums › Restricted content › Algemeen › HANDLEIDING | Wat is er door de Mormonen verfilmd?
- This topic has 41 replies, 9 voices, and was last updated 5 years, 10 months ago by Vincent van der Heijden.
-
AuthorPosts
-
10 February 2014 at 14:34 #3272Leo JanssenParticipant
Voor iedereen die wil zoeken naar wat er door de Mormonen is verfilmd van Nederands-Indië, hierbij een handleiding.
Attachments:10 February 2014 at 22:39 #3273AnonymousGuest@ Leo,
Hartelijk dank voor deze zeer duidelijke handleiding. Ik zal deze dan ook graag gaan gebruiken bij verwijzingen naar de films van de Mormonen.
mvg-Ben
11 February 2014 at 12:08 #3274AnonymousGuestZeer duidelijk. Toppie!
16 June 2014 at 01:05 #3397H.J. VerbaarschottParticipantGenver.nl was een website die de documenten betreffend Nederland online van de mormonendatabase overzichtelijk geregistreerd had. Toen gooide de mormonen hun database om en vele linkjes klopten niet meer. De makers van genver wilden er mee stoppen.
Maar een groep mensen nam de site over onder andere naam.
Surf naar zoekakten.nl27 February 2015 at 19:47 #3777AnonymousGuestDank u wel voor de duidelijke handleiding. Wil graag enkele films in een van die family-centres in Nederland bestuderen. Weet iemand of deze centers reeds films van Indië in voorraad hebben, zodat ik de gezochte films niet nog extra moet bestellen en/of betalen? Ik heb ergens gelezen dat het family-centre in Amsterdam enkele films in de vaste collectie heeft. Heeft iemand zo’n overzicht van reeds beschikbare microfilms in Nederland?
27 February 2015 at 20:14 #3778Leo JanssenParticipantCarly,
Inderdaad heeft het Centrum te Amsterdam veel Indische films op voorraad.
Ik zou dus eerst even broeder De Nijs bellen (020-6944990) om te vragen of de betreffende film misschien al aanwezig is. Het Centrum is open op dinsdag van 12.00 tot 17.00 uur.27 February 2015 at 20:34 #3779AnonymousGuestLeo,
Bedankt voor deze nuttige tip! Ik zal er zeker gebruik van maken!
18 June 2015 at 23:41 #3921Dennis de CalonneParticipantInmiddels heeft Leo ook een inventarisatie gemaakt van Nederlands-Indische films die door de Mormonen zijn verfilmd. Ik heb zijn inventarisatie verwerkt tot een .pdf met bladwijzers en links op de eerste pagina’s.
Kijk voor dit bestand en de in dit topic gelinkte handleiding elders op deze website (onder digitale bronnen).20 June 2015 at 13:43 #3922AnonymousGuest@ Dennis en Leo,
Hartelijk dank voor beschikbaarstelling van deze lijsten. Ik had uit het centrum van de Mormonen al enige A4 tjes meegekregen van de films die aanwezig behoren te zijn in het familycentrum in Amsterdam en dit is een zeer welkome aanvulling.
mvg-Ben
20 June 2015 at 14:43 #3923Rik KöhlerParticipantBesten, uit de reactie van Ben begrijp ik dat de in de lijst genoemde films aanwezig zijn op de Zaaiersweg in Amsterdam, dat was me nog niet duidelijk. Ik heb nog nooit van deze dienst gebruik gemaakt, maar onlangs maar eens de stap gemaakt en een film opgevraagd om die in Rotterdam te gaan bekijken. Op de website van de Mormonen kon ik nergens ontdekken dat die films ook elders beschikbaar zijn. Is het centrum in Amsterdam (binnen de openingstijden) zo te bezoeken of moet je een afspraak maken om een specifieke film te bekijken?
20 June 2015 at 15:07 #3924AnonymousGuestOm misverstanden te voorkomen:
De lijst welke nu gepubliceerd is geeft aan welke bestanden verfilmd zijn, maar dat houdt niet in dat deze films op de Zaaiersweg aanwezig zijn.De films welke genoemd worden op deze IGV site bij publicaties- digitale bronnen-LDS films staan gewoonlijk wel aanwezig in Amsterdam.
De andere lijst waarnaar ik refereerde is een lijst van films die aanwezig zijn op de Zaaiersweg. Die lijst staat niet op internet.
Om een bezoek te brengen aan het familiecentrum in Amsterdam dient even een afspraak gemaakt te worden (i.v.m. beschikbare plaatsen). Bezoek: dinsdagmiddag.
Mocht ik ergens onvolledig zijn of iets verkeerd hebben weergegeven dan hoop ik dat Dennis of Leo dit zullen corrigeren.
mvg-Ben
20 June 2015 at 17:11 #3925Dennis de CalonneParticipantDag Ben, is het een idee om de lijst die je hebt gekregen (films aanwezig in Amsterdam), toe te voegen aan Leo’s overzicht van (in zijn algemeenheid) verfilmde films? Of leent die lijst zich daar niet voor?
20 June 2015 at 21:14 #3926AnonymousGuest@ Dennis,
Uitstekend idee. Ik neem vooralsnog aan dat er geen copyright op die papieren zit. Kan ik ze naar jou toesturen en dat jij ze op het forum plaatst?
mvg-Ben
20 June 2015 at 21:49 #3927Dennis de CalonneParticipantPrima, mail maar. Ik voeg ze dan wel toe aan de Digitale Bronnen-pagina als los bestand en/of aan het bestand van de inventarisatie.
21 June 2015 at 00:24 #3928AnonymousGuest@ Dennis,
Wordt waarschijnlijk pas maandag. Ik heb eerder weinig tijd. Goed weekend
mvg-Ben
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.