HANDLEIDING | Wat is er door de Mormonen verfilmd?

Forum Forums Restricted content Algemeen HANDLEIDING | Wat is er door de Mormonen verfilmd?

Viewing 12 posts - 31 through 42 (of 42 total)
  • Author
    Posts
  • #4419
    hverbaarschottH.J. Verbaarschott
    Participant

    [quote=”Dennis de Calonne” post=1570]De laatste berichten vanuit FamilySearch en hun overleg met ANRI zijn heel erg positief.
    Er wordt nu door hen, in overleg en samenwerking met ons als IGV, een lijst met te publiceren films samengesteld. Vervolgens kunnen verdere concrete stappen worden gezet naar publicatie.
    Mocht er meer nieuws zijn, dan melden we dat.[/quote]

    #4495
    Anonymous
    Guest

    Nog een kleine aanvulling betreffende het bestellen van LDS-films.
    Het blijkt ook mogelijk om een film voor “onbepaalde tijd” te bestellen. Deze films blijven dan altijd in het betreffende centrum voor familiegeschiedenis beschikbaar.

    #4496
    Anonymous
    Guest

    Mooi bericht, Leo.

    Nog een vraagje zijdelings gerelateerd aan dit onderwerp. Hoe kan ik te weten komen of een bepaalde film aanwezig is op de Zaaiersweg? Een reis vanuit het Noorden van het land naar Amsterdam Oost vergt per openbaar vervoer aardig wat tijd. Het is dan wel handig zeker te weten dat een film op de plank ligt. Ik ken de overzichten op deze site uiteraard, maar dat is geen garantie en er liggen nog meer films dan genoemd in het overzicht van Maarten Etmans. Een mail naar een contactpersoon werkte niet.

    mvg-Ben

    #4499
    Anonymous
    Guest

    Ben,

    Het centrum in Amsterdam gaat 13 jan. 2017 weer open. Als je mij even mailt via de ledencontactlijst welke films je zoekt, kijk ik wel even of ze er liggen. Het centrum werd de afgelopen tijd gerenoveerd vanwege asbestverwijdering en daardoor waren de computers van de beheerder buiten gebruik.

    #4500
    Anonymous
    Guest

    @ Leo,

    Bedankt voor jouw reactie. Ik zal begin januari even aan jou doorgeven naar welke films ik geïnformeerd had. Alvast goede feestdagen toegewenst.

    mvg-Ben

    #4642
    Anonymous
    Guest

    Even een aanvulling in deze string. Teneinde niet een vergeefse reis naar Amsterdam te ondernemen heb ik via het telefoonnummer van het familycentrum van de Mormonen in Amsterdam eerder deze week een bericht ingesproken met verzoek tot reservering voor deze vrijdag. Tot mijn verbazing moest ik vandaag constateren dat het onderzoekslokaal geheel vol was. Gelukkig was de beheerder (broeder Zijp) zo vriendelijk om toch met een noodoplossing te komen zodat ik alsnog films kon bekijken. Broeder Zijp bleek niet te zijn geïnformeerd over mijn verzoek. Hij heeft mij zijn 06 nummer gegeven maar ik weet niet of ik dat mag plaatsen. Misschien kan Leo Janssen er eens naar informeren.

    mvg-Ben

    #4668
    Anonymous
    Guest

    Have not seen the good news mentioned here. Many films have been digitized and are now available for viewing at any of the Mormon Family History Centers.

    Some bad news – the Mormons have announced the end of microfilm distribution from 31 Aug 2017.
    Unsure what this will mean for the films not yet digitized.

    Apologies for the English in a Dutch thread 🙂

    #4669
    werdaviesW .E.R. Davies
    Participant

    Meer info over Digital Records Access Replacing Microfilm hier https://familysearch.org/ask/faq#overview

    #4833
    Anonymous
    Guest

    Als ik het dus goed begrijp zijn ze bezig met digitalisering; bij sommige films in hun catalog staat een oog en een sleutel; dit zou dus betekenen dat die reeds bij het Centrum digitaal zijn in te zien? (m.a.w. geen opvragen etc.?).

    #9331

    Ben laatst in R’dam geweest; heb daar wel wat gevonden. Vandaag probeerde ik naar A’dam te gaan, want ik zoek ook enkele films die nog niet gedigitaliseerd zijn; heb deze week enkele malen met hun 020 nummer gebeld, waar ik helaas slechts een gebrekkige verbinding mee had en dus geen gesprek kon voeren. Ben er vandaag maar persoonlijk naartoe gegaan, maar trof tot ca. 14 uur niemand aan en ging onverrichter zake weer weg. Zijn zij nog wel open op vrijdagen?

    #9345
    mfornerodMaarten Fornerod
    Participant

    Nee, hoorde zojuist dat ze weer op dinsdag open zijn, vanaf 12 uur!

    #9346

    Ok, goed om te weten. Ik zag ook je bericht betreffende contact-info in IGV nieuws, dat maakt het vermoedelijk iets eenvoudiger een afspraak met hen te maken.

Viewing 12 posts - 31 through 42 (of 42 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.