HANDLEIDING | Wat is er door de Mormonen verfilmd?

Forum Forums Restricted content Algemeen HANDLEIDING | Wat is er door de Mormonen verfilmd?

Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 42 total)
  • Author
    Posts
  • #3272
    leojanssenLeo Janssen
    Participant

    Voor iedereen die wil zoeken naar wat er door de Mormonen is verfilmd van Nederands-Indië, hierbij een handleiding.

    #3273
    Anonymous
    Guest

    @ Leo,

    Hartelijk dank voor deze zeer duidelijke handleiding. Ik zal deze dan ook graag gaan gebruiken bij verwijzingen naar de films van de Mormonen.

    mvg-Ben

    #3274
    Anonymous
    Guest

    Zeer duidelijk. Toppie!

    #3397
    hverbaarschottH.J. Verbaarschott
    Participant

    Genver.nl was een website die de documenten betreffend Nederland online van de mormonendatabase overzichtelijk geregistreerd had. Toen gooide de mormonen hun database om en vele linkjes klopten niet meer. De makers van genver wilden er mee stoppen.

    Maar een groep mensen nam de site over onder andere naam.
    Surf naar zoekakten.nl

    #3777
    Anonymous
    Guest

    Dank u wel voor de duidelijke handleiding. Wil graag enkele films in een van die family-centres in Nederland bestuderen. Weet iemand of deze centers reeds films van Indië in voorraad hebben, zodat ik de gezochte films niet nog extra moet bestellen en/of betalen? Ik heb ergens gelezen dat het family-centre in Amsterdam enkele films in de vaste collectie heeft. Heeft iemand zo’n overzicht van reeds beschikbare microfilms in Nederland?

    #3778
    leojanssenLeo Janssen
    Participant

    Carly,

    Inderdaad heeft het Centrum te Amsterdam veel Indische films op voorraad.
    Ik zou dus eerst even broeder De Nijs bellen (020-6944990) om te vragen of de betreffende film misschien al aanwezig is. Het Centrum is open op dinsdag van 12.00 tot 17.00 uur.

    #3779
    Anonymous
    Guest

    Leo,

    Bedankt voor deze nuttige tip! Ik zal er zeker gebruik van maken!

    #3921
    dmdecalonneDennis de Calonne
    Participant

    Inmiddels heeft Leo ook een inventarisatie gemaakt van Nederlands-Indische films die door de Mormonen zijn verfilmd. Ik heb zijn inventarisatie verwerkt tot een .pdf met bladwijzers en links op de eerste pagina’s.
    Kijk voor dit bestand en de in dit topic gelinkte handleiding elders op deze website (onder digitale bronnen).

    #3922
    Anonymous
    Guest

    @ Dennis en Leo,

    Hartelijk dank voor beschikbaarstelling van deze lijsten. Ik had uit het centrum van de Mormonen al enige A4 tjes meegekregen van de films die aanwezig behoren te zijn in het familycentrum in Amsterdam en dit is een zeer welkome aanvulling.

    mvg-Ben

    #3923
    hkohlerRik Köhler
    Participant

    Besten, uit de reactie van Ben begrijp ik dat de in de lijst genoemde films aanwezig zijn op de Zaaiersweg in Amsterdam, dat was me nog niet duidelijk. Ik heb nog nooit van deze dienst gebruik gemaakt, maar onlangs maar eens de stap gemaakt en een film opgevraagd om die in Rotterdam te gaan bekijken. Op de website van de Mormonen kon ik nergens ontdekken dat die films ook elders beschikbaar zijn. Is het centrum in Amsterdam (binnen de openingstijden) zo te bezoeken of moet je een afspraak maken om een specifieke film te bekijken?

    #3924
    Anonymous
    Guest

    Om misverstanden te voorkomen:
    De lijst welke nu gepubliceerd is geeft aan welke bestanden verfilmd zijn, maar dat houdt niet in dat deze films op de Zaaiersweg aanwezig zijn.

    De films welke genoemd worden op deze IGV site bij publicaties- digitale bronnen-LDS films staan gewoonlijk wel aanwezig in Amsterdam.

    De andere lijst waarnaar ik refereerde is een lijst van films die aanwezig zijn op de Zaaiersweg. Die lijst staat niet op internet.

    Om een bezoek te brengen aan het familiecentrum in Amsterdam dient even een afspraak gemaakt te worden (i.v.m. beschikbare plaatsen). Bezoek: dinsdagmiddag.

    Mocht ik ergens onvolledig zijn of iets verkeerd hebben weergegeven dan hoop ik dat Dennis of Leo dit zullen corrigeren.

    mvg-Ben

    #3925
    dmdecalonneDennis de Calonne
    Participant

    Dag Ben, is het een idee om de lijst die je hebt gekregen (films aanwezig in Amsterdam), toe te voegen aan Leo’s overzicht van (in zijn algemeenheid) verfilmde films? Of leent die lijst zich daar niet voor?

    #3926
    Anonymous
    Guest

    @ Dennis,

    Uitstekend idee. Ik neem vooralsnog aan dat er geen copyright op die papieren zit. Kan ik ze naar jou toesturen en dat jij ze op het forum plaatst?

    mvg-Ben

    #3927
    dmdecalonneDennis de Calonne
    Participant

    Prima, mail maar. Ik voeg ze dan wel toe aan de Digitale Bronnen-pagina als los bestand en/of aan het bestand van de inventarisatie.

    #3928
    Anonymous
    Guest

    @ Dennis,

    Wordt waarschijnlijk pas maandag. Ik heb eerder weinig tijd. Goed weekend

    mvg-Ben

Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 42 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.