Pieter Reep

Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 24 total)
  • Author
    Posts
  • #3649
    Anonymous
    Guest

    Pieter Reep, geboren in Ned. Indië, trouwde op 8 december 1880 te Cheribon met Johanna Theodora Maria
    Adolphina Simon. Het echtpaar kreeg minstens 8 kinderen.
    Johanna T. M. A. Simon werd geboren te Cheribon op 17 december 1857 als dochter van Karolus Hendrik
    Simon en Adolphina Helena Johanna Galistan.
    Pieter Reep is zeer waarschijnlijk ná 1923 overleden.
    Wie was deze Pieter Reep ?
    Veel dank.
    Jan Van Schaik.

    #3650
    Anonymous
    Guest

    Eerste aanzetje:
    Uit BRP2 (protestants doopregister van Cheribon)

    Willem geboren Krawang 30 juni 1875 gedoopt Cheribon 18 oktober 1880 zoon van Pieter Reep en inlandse vrouw
    Oerie

    Emilie Louise Adolphine, geboren Amsterdam 25 jan 1884 gedoopt 28 sept 1884 dochter van Pieter Reep en Johanna Theodora Maria Adolphin Simon.

    Eduard Karel, geboren Cheribon 20 februari 1891, gedoopt aldaar 31 juli 1892 zoon van Pieter Reep en J.T.M.A. Simon

    Johanna geboren Cheribon 17 mei 1894 gedoopt aldaar 3 juli 1894 dochter van Pieter Reep en J.T.M.A. Simon

    28-02-1856 geboren Pieter Reep te Tagal (RA1858: A494)

    08-12-1880 huwelijk Pieter Reep met Johanna Theodora Maria Adolphina Simon te Cheribon (RA1882: 213)

    #3651
    Anonymous
    Guest

    Pieter Reep staat vermeld in het bevolkingsregister van Amsterdam 1874-1893.
    http://stadsarchief.amsterdam.nl/archieven/archiefbank/indexen/index.nl.html

    mvg-Ben

    #3652
    Anonymous
    Guest

    Beste Ben,
    Fantastisch !
    Je hebt hem gevonden.
    Pieter Reep heeft inderdaad in Amsterdam gewoond van juni 1883 tot augustus 1884.
    Nu nog uitzoeken wie zijn ouders waren.
    Heel veel dank.
    Jan van Schaik.

    #3653
    mravenhorstMarcel Ravenhorst
    Participant

    Dag Jan,

    Met de zoekopdracht “heer reep” in Delpher.nl komen wat resultaten naar voren die dan wel niet direct naar Pieter Reep leiden maar die wel wat meer info geven over afzonderlijke familieleden Reep en wie weet, met wat verder zoeken en combineren is dan weer een logische link te vinden.

    http://www.delpher.nl/nl/kranten/results?query=%22heer+reep%22&coll=ddd&page=1&sortfield=date&maxperpage=50&resultsidentifier=ddd%3A010293911%3Ampeg21%3Aa0062

    vr gr
    Marcel

    de kinderen:
    http://gw.geneanet.org/mmeisenbacher?lang=fi;pz=marianne;nz=meisenbacher;ocz=0;p=pieter;n=reep

    #3654
    Anonymous
    Guest

    1910 P. Reep gep. opz. 1e klas Ws- Ponorogo
    1915 P. Reep gep. opz. 1e kl. Ws- rijtuigverhuurderij Cheribon
    1920 idem
    1923 idem
    1930 idem zelfde zonder rijtuigverhuurderij
    1932 idem

    Werkzaam geweest bij Departement der Burgerlijke Openbare werken

    Na 1932 geen vermelding van Pieter noch van zijn vrouw in de adresboeken. Naar Nederland teruggekeerd??

    mvg-Ben

    #3655
    Anonymous
    Guest

    Bekend?

    overlijden 1883

    stamkaart

    #3657
    Anonymous
    Guest

    Beste Ben en Marcel,
    Nogmaals dank voor jullie hulp.
    Ik moet nog nader onderzoek doen naar de ouders van Pieter Reep, maar het volgende viel mij op.
    De vrouw van Pieter Reep, Johanna Theodora Maria Adolphina Simon, werd Minette genoemd.
    Hij trouwde met Minette Simon te Cheribon op 08-12-1880.
    Martinus Reep (1831-1898) krijgt op 14-10-1882 te Cheribon een dochter, hij noemt haar Minette. Toeval ?
    De moeder van Minette Reep is Caroline Evangeline Strüwer (1857-1900).
    Het eerstgeboren kind van Pieter Reep is Johannes Martinus Reep, geboren te Pekalongan op 24-08-1882.
    Let op de voornaam Martinus. Toeval ?
    Martinus Reep zou best wel eens de vader van Pieter kunnen zijn.
    Nader onderzoek moet dit wel of niet bevestigen.
    Jan Van Schaik.

    #3658
    hverbaarschottH.J. Verbaarschott
    Participant

    Volgens de regeringsalmanak van 1857 was Martinus Reep inwoner van Tagal, waar Pieter werd geboren

    #3660
    robdumasRob Dumas
    Participant

    Beste Jan,

    Martinus Reep staat als enige met de familienaam Reep geregistreerd als inwoner van Tagal in de Almanak van Ned.Indië 1857, p. 392. In dezelfde Almanak 1857, p. 42 staat M. Reep vermeld als opziener 3e klasse Kaneelcultuur te Krawang.

    In de Bronnenpublicatie van de IGV nr. 5 getiteld “GRAFSCHRIFTEN VAN EUROPEANEN
    IN NEDERLANDSCH-INDIË naar de originele aantekeningen van P.C. BLOYS VAN TRESLONG PRINS
    door E.J.C. Boutmy de Katzmann, ‘s-Gravenhage 1993, staat op p. 164 vermeld bovenaan de bladzijde onder nr. 88:

    [i]GRAFSCHRIFTEN JAVA / CHERIBON

    [/i]Hier rusten / onze geliefde ouders / M. Reep / overl. 2- l- 1898 / D. Reep
    overl. 23-2-1877 / en hun zoon / Ch.J. Reep overl. 16-3-1883 / R.I.P.

    In Almanak van Ned.Indië 1878, p. 288 staat vermeld onder overledenen:

    [b]Cheribon
    [/b]
    1877 Februarij 24 Djembrang

    Ik heb het sterke vermoeden dat de hierboven genoemde D. Reep dezelfde vrouw was als Djembrang.

    Deze gegevens wijzen volgens mij erop dat Martinus Reep en de Indonesische vrouw Djembrang de ouders waren van Pieter Reep (geb. Tagal 1856).
    Je zou kunnen uitzoeken òf Martinus Reep en Djembrang gehuwd waren?

    Met vriendelijke groet,
    Rob Dumas

    #3690
    DennisWeb master
    Participant

    Zie voor het testament van Djembrang de collectie Oost-Indische bronnen van het CBG (zie bijlage).

    Zie voor echtpaar Reep-Simon en ouders De Indische Navorscher 2012, pag. 66.

    Martinus Reep, tr. Krawang 23 nov. 1865 Djembrang.

    Roel de Neve.

    Attachments:
    #3707
    Anonymous
    Guest

    beste heer Jan ik ben zelf bezig met de fam Brugman-Reep bij Brugman kom ik niet verder maar met de fam Reep wel Catherina Maria Louise Reep is getrouwd met CM Brugman.Ik kwam bij U uit doordat een nicht een foto op facebook had geplaatst van zijn 50jarige huwelijk 1880-1830(Opa Piet en oma Piet) zoals mijn vrouw hun noemt want zij is een dochter van Charles Mainwaring Brugman en CLM Reep(voor de meeste van ons oma To).Graag wil ik weten wat Uw connextie met deze familie is ik ben getrouwd met Ilse Brugman;van mijn vrouw moet er ook een tante Fie zijn die getrouwd moet zijn met Cohen.Misschien hebt U nog meer informatie.van onze kant zijn de fam namen Brugman,Rebel,Niels cq Hoff,Cohen,Bouwman

    #3708
    Anonymous
    Guest

    jan ik heb nog twee fotoos gehad van opa piet reep en oma waar zij 87j is kan je mij vertellen wat jouw link nar hun is

    #3719
    robdumasRob Dumas
    Participant

    Hieronder volgt mijn antwoord op het verzoek van Loek Lips aan mij per e-mail om informatie over de ouders van Charles Mainwaring Brugman.

    Zijn ouders:
    I. Albert Robert Robinson Brugman, geboren Koetei (Borneo) 16 juni 1877, Agent Paketvaart te Toli-Toli (Celebes) in 1901-1905, later eigenaar van een ananasplantage, vervolgens eigenaar van een porseleinwinkel, overl. ná 1924, tr. Makassar (Celebes) 3 juli 1899 Maria Diana Christiana Jansen, geb. (erk.) Makassar 5 april 1881, overl. mogelijk Nederland ná 1939, vermoedelijk dr. van Jacob Johan Jansen en N.N.
    Kinderen uit dit huwelijk:
    1. Frans Adolf (Dolf) Brugman, geb.(erk.) Toli-Toli (Celebes) 4 juni 1897, tr. Semarang 25 aug. 1921 Vera Regina Westenberg.
    2. Charles Mainwaring (Charly)Brugman, geb. Toli-Toli (Celebes) 26 apr. 1901, overl. Kanchanaburi (in Japans kamp, Thailand) 24 aug. 1943.
    3. Jan Willem Frederik Brugman, volgt II.
    4. zoon (naam onbekend)
    5. een dochter met de naam Louise

    II. Jan Willem Frederik Brugman, geb. Toli-Toli (Celebes) 14 sept. 1905, overl. vermoedelijk Amsterdam –, tr. Amsterdam 6 apr. 1933 Rachel Belinfante, geb. Amsterdam 3 juli 1908, dr. van Aron Cohen Belinfante en Sara Lisser.
    Kinderen uit dit huwelijk:
    1. Maja Brugman, geb. Amsterdam.
    2. Hans Arthur Brugman, geb. vermoedelijk Amsterdam.
    3. zoon (naam onbekend), geb. vermoedelijk Amsterdam.

    De gegevens omtrent het huwelijk en de kinderen van Jan Willem Frederik Brugman werden gevonden via Google op internet.

    Voorouders van het geslacht Brugman hadden zich al vóór 1800 in Oost-Indië gevestigd (zie de DVD Bronnenpublicaties van de Indische Genealogische Vereniging uit 2008)

    Groet, Rob Dumas

    #3722
    DennisWeb master
    Participant

    Volgens mijn informatie op internet zou Albert Robert Robinson op Java een ananasplantage op Java en eerder, niet vervolgens een porseleinzaak hebben gehad. Bronvermelding ontbreekt. Een andere bron noemt als zijn beroep ‘houtplanter’. In de adresboeken wordt hij enkele jaren vermeld als agent paketvaart en verder (t/m 1924) steeds zonder beroep.

    Albert Robert Robinson (ARR) Brugman komt met zijn echtgenote en zoon Jan Willem Frederik (overl. 1962, dus persoonskaart bij CBG opvragen voor meer info over de samenstelling van diens gezin) voor in het bevolkingsregister van Den Haag 1913-1939 (zie bijlage). Let op de verhuisdatum rechtsboven (30 juli 1925). Opvallend is natuurlijk dat van ARR geen gegevens zijn vermeld en dat zijn vrouw als gezinshoofd werd aangeduid. Dit duidt er op dat ARR afwezig was en op 30 juli 1925 mogelijk niet meer in leven. Moeder en zoon werden op 21 aug. 1925 uitgeschreven naar Bandoeng.
    Vraag is verder waar de andere kinderen gebleven waren.

    ARR was vermoedelijk een zoon van Adolf Frederik Brugman (een F.A. Brugman was t.t.v. de geboorte van AAR de enige inwoner van Koetei), geb. Makasser 26 april 1847, overl. Makasser 8 aug. 1894 en (tr. Makasser 17 juli 1875) Eerhartina Ulatie Vetter, in het adresboek van 1899 vermeld als wed. van de posthouder F.A. (niet A.F.) Brugman, wonende te Makasser.
    Dit echtpaar kreeg in elk geval de volgende kinderen:
    1. Willem Hendrik Joachim Christiaan Brugman, geb. Boeloengang (Koetei, Zuider- en Oosterafdeling van Borneo) 4 mei 1876 (De Locomotief van 27 juli 1876).
    2. Christina Eerhartdina Petronella Brugman, geb. Makasser 29 dec. 1879 (De Locomotief van 12 jan. 1880).
    3. Adolf Paulus Reinier Brugman, geb. Makasser 2 maart 1881 (De Locomotief van 2 april 1881), overl. Makasser 5 dec. 1882.

    Klik op http://www.geni.com/people/Adolf-Frederik-Brugman/6000000025152208629 voor de naaste familie en voorouders van Adolf Frederik. Let op: de opgegeven filiaties worden niet door bronnen ondersteund.
    Wellicht dat de collectie Bloys van Treslong Prins van het CBG als bron heeft gediend. Zou dus gecheckt kunnen worden.

    Attachments:
Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 24 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.