Informatie over Henri (Hay) Morren en nabestaanden

Forum Forums Restricted content Ik zoek informatie over… Informatie over Henri (Hay) Morren en nabestaanden

Viewing 15 posts - 16 through 30 (of 39 total)
  • Author
    Posts
  • #4385
    Anonymous
    Guest

    J.W. Morren is 24-11-1908 in Amsterdam is overleden. overlijdensakte

    mvg-Ben

    #4386
    Anonymous
    Guest

    18-10-1877 geboorte Johan Gerard Frederik Willem Morren te Soerabaja (RA1879:244)
    06-02-1908 huwelijk Johan Gerard Frederik Willem Morren met Maria Louisa van der Eerden te Soerabaja (RA1909:C16)
    Gezinskaart beschikbaar bij stadsarchief Amsterdam

    26-06-1874 geboorte Johan Charles August Emile Morren te Soerabaja (RA1875:240)
    04-01-1905 huwelijk Johan Charles August Emile Morren met Clara Ida Hermine van Essel te Semarang (RA1906:C10)

    Gegevens van de derde zoon Henri Francois Emile Eugene Morren zijn jou inmiddels bekend.

    mvg-Ben

    #4387

    Zoals gezegd houd ik me slechts zijdelings bezig met de Morren/v. Ravensberg familie. Maar via Delpher vind ik minstens 5 kinderen van mevr. J.C.A.A. Morren–de Haasen geboren tussen 1874 en 1885 (bevestigd door laatste bericht van Ben W.). Deze mevr. is in op 12 jan. 1887 op 34 jarige leeftijd overleden, en dat zou misschien verklaren waarom de kinderen, later dat jaar, in het bezit kwamen van een perceel in Soerabaja. Waarschijnlijk te vinden in notarieële acten, maar of die nog bestaan is de vraag.

    Tj.

    #4389
    Anonymous
    Guest

    Dag Ben,

    Alweer heel hartelijk dank voor al je speurwerk, kenis en advies. Ik ben er heel blij mee! Aan de hand van de door jou en Tj. Schillhorn van Veen verstrekte gegevens heb ik eindelijk een duidelijk waarneembare lijn ontdekt. Met behulp van Delphner heb ik inmiddels ook een beeld gekregen van de diverse levens, interesses, nabestaanden en voorouders. Ik ben er nog lang niet en heb nog vele vragen. Ik probeer nu de gegevens een beetje te ordenen in een chronologisch overzicht.
    De link die jij mij stuurde inzake de overlijdensakte werkte niet. Dat was erg jammer. Ik probeer nu uit te vinden hoe ik daar mee verder kan.

    In een eerder bericht gaf je aan dat je geen kampkaarten had kunnen vinden van de echtgenoten van de zusjes Morren. Van Bernard Philip Spanjaard zou er wel een kaart moeten zijn. Hij heeft nog aan de Birma spoorlijn moeten werken. Van Ernst Gaedtgens (wordt oorspronkelijk met a umlaut geschreven) zou er ook 1 moeten zijn. Hij werkte in die tijd als kok voor de Jappen heb ik ontdekt/gehoord.

    Ik heb momenteel nog een aantal vragen die me bezig houden:
    1. Waarom heeft J. Morren de naam Ravensberg aangenomen?
    2. Zijn er duitse digitale archieven waar je in kan zoeken? Ik zou graag willen weten hoe het kwam dat Ernst Gaedtgens zich in Ned. Indie bevond.
    3. Heeft het zin om in de archieven van de mormonen te kijken? Is daar veel in terug te vinden of moet je daar meer ervaring met genealogisch onderzoek voor hebben?

    Alweer heel veel dank voor je medewerking.
    3.

    #4390
    Anonymous
    Guest

    Beste Tj,

    Heel veel dank voor de moeite en de informatie die u heeft verstrekt. Zeker ook omdat u slechts zijdelings betrokken bent. Alle informatie helpt en maakt dat puzzelstukjes passen.

    Zoals u in mijn reactie aan Ben kunt lezen houdt een aantal vragen mij erg bezig. Met name de vraag over de naamsverandering van Morren naar Ravensberg. Weet u of 1 van uw bronnen daar mee over?

    Hoe komt het dat mevrouw julsing/ravensberg van deze naamsverandering op de hoogte was?

    Alvast dank voor uw reactie!

    #4391
    Anonymous
    Guest

    Link naar overlijdensakte 1908

    Mogelijk werkt het nog niet.Dan maar op de andere manier. Ga naar zoekakten.nl; kies Noord-Holland, Amsterdam, overlijden, 1908, register 13, afbeelding 1730/2455.

    Succes, Ben

    #4392
    Anonymous
    Guest

    Dankjewel Ben,

    Ik ga het gelijk proberen.

    Met vriendelijke groet,

    #4393
    Anonymous
    Guest

    Naamsverandering Morren naar Ravensberg.

    http://www.delpher.nl: voer in bron:kranten en bij zoekterm Morren prox Ravensberg en je krijgt twee treffers. Een uit 1915 en een uit 1910. De laatste is de melding van de aanvraag. Je moet even door deze krant bladeren. Het begint met aanbestedingen en ca 5 pagina’s later midden links op de pagina vind je de melding van het betreffende verzoek.

    Wellicht is het verzoek en de toewijzing ook uitgebreid te vinden in de Indische besluiten bij het Nationaal Archief.

    mvg-Ben

    #4394
    Anonymous
    Guest

    Gevonden! Dankjewel Ben,

    Je bent echt van onschatbare waarde voor mij! Ik heb zowel de overlijdensakte als de naamsverandering gevonden. Wat jammer is, is dat er geen reden van de naamsverandering wordt gegeven. En daar ben ik heel benieuwd naar…..

    Wederom heel veel dank. Er zullen ongetwijfeld nog heel veel vragen aan mijn kant leven. Maar hopelijk mag ik je af en toe toch nog een vraag stellen. Ik ben er inmiddels ook achter dat naast Morren en Gaedtgens ook Parizot een rol speelt in deze stamboom. Irene Parizot zou de moeder van Ernst Gaedtgens zijn. Maar ik weet niet of Irene een afkorting of 2e naam is… L. Parizot zou haar vader zijn geweest.
    Ik probeer nu Delpher door te spitten maar weet nog niet hoe ik een en ander kan verifieerden.

    Met vriendelijke groet

    #4395
    Anonymous
    Guest

    E.C.W. Gaedtgens komt 2 keer in de adresboeken voor in 1938 en 1940. Ik kan geen interneringskaart van hem vinden. Hij is gehuwd met een N. Morren. Verder geen naamgenoten in de almanak.Vermoedelijk tenminste een zoon geboren uit zijn relatie. Zie naturalisatie Dennis Calonne.

    Probeer deze vragenreeks overzichtelijk te houden. Is dit een zijspoor t.o.v. je oorspronkelijke vraag?

    23-02-1880 geboorte Irene Marie Parizot te Soerabaja (RA1882:263). Rond die tijd woont in Soerabaja Louis Parizot en een Gustaaf Parizot. Na 1900 geen vermeldingen van de naam Parizot in de almanakken.

    mvg-Ben

    #4396
    Anonymous
    Guest

    Ernst Carl Wilhelm Gaedtgens is geboren 17-09-1911. Helaas is er geen echte archiefkaart van hem bij stadsarchief Amsterdam. Wel van zijn vrouw, vermoed ik. Dat zou mogelijk Nana Morren kunnen zijn geboren 24-12-1914. Haar kaart is beschikbaar bij stadsarchief Amsterdam.

    mvg-Ben

    #4397
    Anonymous
    Guest

    Ik zag een visumaanvraag van E.C.W. uit 1959 via het Nationaal Archief.

    023, Toelating van vreemdelingen 1945-
    48, Het verlenen en verlengen van visa in afwijking van de geldende voorschriften. 1945-
    28-3284, Verlenen en verlengen van visa aan personen in afwijking van de geldende voorschriften. 1945-1985
    2789, Gaedtgens, Ernst Carl Wilhelm, 1959-1961

    #4398
    Anonymous
    Guest

    Mijn excuses voor de laatste bijdrages. Ik bemerk zojuist dat ik die gegevens reeds eerder bij een andere vraag op dit forum heb doorgegeven.
    https://igv.nl/forum/algemeen/356-wie-heeft-ernst-carl-wilhelm-gaedtgens-gekend#1528

    mvg-Ben

    #4400
    Anonymous
    Guest

    5246Ben,

    Wederom dankjewel. Ik ben enorm blij met alle informatie.
    Kan ik je prive mailen zodat ik je wat nadere prive informatie kan verstrekken? Dan kan ik uitleggen hoe alles met elkaar samenhangt en wat mijn rol daarin is.

    Met vriendelijke groet,

    #4409

    wat leuk te zien dat u naar de fam Morren zoekt Kaya en Raya Morren waren jeugd vriendinnen van wijlen mijn moeder ik noemde ze tante, Raya huwde later een familielid van mijn moeder Bernard Philip Spanjaard ik heb zelf foto’s van de dames en ook wat gegevens van hun zegt u maar wat u wil weten hartelijke groet joyce

Viewing 15 posts - 16 through 30 (of 39 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.